Wednesday, April 25, 2012

Cerita Tenatang Penyatuan Ukhuwah Vol. 10

Bismillahirahmanirahim..

Assalamualaikum WBT..

dan kereta viva kecil ini akhirnya selamat parking di hadapan dewan makan delima. kami terus mengambil tempat duduk disitu, tak banyak kedai yang buka di dewan makan ini. mungkin kerana dewan makan ini masih baru itu yang belum beroperasi sepenuhnya.

kami menghidangkan apa yang bole di hidanglah, saya dan Syalwana beli satay, dan adik-adik saya satu persatu tiba di dewan makan delima, bermula dengan Izlan, Faris, Syakir, Syiha, syahrin safwan, dayah juga,kak teyn-teyn pun dan si dia pun sampai, terkedek-kedek berjalan ya, saya faham, mereka duduk kolej yang agak jauh, satu pengorbanan bagi mereka kerana mereka sampai juga di sini, farhan dengan laptop nya tak abis-abis, siap cari plag lagi nak cas, begitu juga dayah yang setia mengendong laptopnya. mereka nak wat keje sikit..

"dayah nak wat math lab...nak bincang dengan taufik dan yang lain" kata dayah.

pekebendanya math lab tu memang saya tak tahu ler budak letrik ja yang paham tentang benda alah ini semua, wah..saya nampak aqilah, aqilah pada mula nya tapaw makanan nak makan kat bilik akhirnya dia juga menyertai kami semua.. saya makan sikit ja..saya tak tahu kenapa saya makan sikit ja..

"kak..makan lah lagi" kata izlan.
saya cuma menggeleng..

dia sebolehnya cuba untuk memujuk saya makan, tapi saya tetap tak nak, saya terasa badan ini letih sangat, puas bergelak ketawa, dan macam-macam lagi lah.

"kak, saya nak pegi kat dayah jap, nak wat math lab"kata dia meminta izin,
"jangan lama-lama..jangan dok rapat-rapat kak tampaq sat lg" marah saya seraya tersenyum. dia hanya tersenyum dan lantas bangkit dan terus mendapatkan dayah.

tinggallah saya dengan adik-adik yang lain,tiba-tiba mata saya tertancap pada satu objek dan saya memegangnya..

"cam na nak bukak nih!" kata saya pada adik Firdaus Jalil.
"macam ini..."katanya dan seraya membuka keypad lock pada handphone nya.

ya saya nak tengok handphone firdaus ini, amboi, budak-budak zaman sekarang ini hp sumenya cangih-cangih, dah tak main da yang ada keypad, sume nyer touch skrin. saya sememangnya kurang sikit gadget2 hp ini, saya tak tahu apa keluaran hp yang terbaru, saya setia dengan sony ericson 8mega picsel saya ni. .dan saya explore semua nya dan seketika saya minta bantuan tuan punya hp kalau-kalau ade masalah..

dan saya teringin nak main game, tunggu si dia yang masih lagi studi dengan dayah dan yang lain. saya nak main angry bird..

bila saya dah leka bermain angry bird, macam-macam bunyi yang saya kuarkan, dan sekaligus memberi kejutan pada adik-adik saya, saya tak tahu kenapa mereka bole gelakkan saya sebab wat bunyi angry bird tuh, 

peeerrrrrr!!! haaa.... 

bila saya leka dengan game itu, dan bunyi bunyi itu saya tak sedar yang selama yang saya main ini Izlan merakam aksi saya, kuang asam, saya bole tak perasan, adoyai, siyes saya segan..

"kak, ini lah kenangan yang kak bagi pada kami dan akan kami simpan sampai bila-bila" kata Izlan, farhan memang dah tak boleh kawal diri, asyik tergelak ja, si dia terus terdiam melihat aksi itu.. si dayah pula tak habis-habis dengan weeeee.................. nya. nak lawan saya lah tuh.

dan sekali lagi mereka terkejut dengan kebolehan saya yang bisa membunyi bunyi angry bird tersebut.

"sebijik ah bunyi nya....kak oi.."kata syakir.
Tom pula dan tergelak-gelak, firdaus jalil juga ikut gelak. syalwana pula sampai kering air mata gelak. aqilah tersenyum sampai tak tahu nak kata apa dah. dan makan malam itu memang membawa satu memori yang indah bagi kita semua.

masa makin mencumburui kita semua..saya rasa macam baru seminit ja bersama-sama dengan adik-adik. jam di tangan menunjukkan pukul 11.15 malam.

"ala. hari ini hari sabtu pukul 12 tengah malam mesti srs baru panggil.."kata saya..
"akak..peraturan kat sini tegas kak....." kata firdaus jalil,

dan kami bubar, berpisah, ouh..peritnya berpisah, tapi pasti ada lagi pertemuan di esok hari, mungkin.. kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan segalanya.

saya masih tak puasa bersama mereka-mereka ini, selepas mengucapkan selamat tinggal, saya dan dayah serta taufik dan syamim pergi ke food coart baiduri..nak beli air, dayah apa lagi tak abes-abes dengan milo nyer..

"kak nak air pa?" kata dia..
"apa-apa ja yang penting tak nak susu"kata saya..

dia membelikan saya air kelapa, saya cukup terharu, setelah habiskan ayat terakhir kami terpisah.

"ok dik, jaga diri ya,"kata saya..
"bye taufik!" kata dayah
"aip..jangan lelebih ya dayah!!" marah saya, dan dayah tersenyum dan menarik tangan saya dan terus ke membawa diri ke bilik masing-masing.

dan saya rasa macam ada something yang akan terjadi, ya! something..hurm..ada hati yang bakal terluka. aduhai, saya dah cuba untuk menjaga semua hati-hati...tapi ada juga yang terluka.

ya! saya lemah,saya tak mampu yang wat pa..saya dah cuba wat yang terbaik tapi still..ade lagi yang terluka..

Bantulah kami untuk hadapi hari-hari yang mendatang..

dan saya segera mandi, dan tidur..

tapi mata ini masih lagi terkebil-kebil, sukarnya nak lelap, dengan hp yang bateri nya rosak, buat saya makin stress..

tenangkan diri, dan berdoa moga ada sinar cerah menyinari hari esok,

semoga kegembiraan ini tidak akan lenyap begitu saya..

dan semoga ukhuwah kita akan terus terjalin kekal..

saya sertakan video ini.. kredit to Nor Izlan.

tenx ya Izlan sebab upload video ni tanpa kak sedari...

TO Be continue...

P/s: cinta antara kita tiada penghalangnya, walau akhir usia, ku menunggu diri kamu semua..



No comments:

Post a Comment